Somalia

Olen Soma, kymmenvuotias luontoharrastaja. Asun Äitin ja Isän kanssa Sienimetsässä Kuikkajärven rannalla. Koska en itse osaa vielä kaikkia tietokonejuttuja, niin Isä toimii minun sihteerinäni. (Sihteeri on kylläkin afrikkalainen lintu).

2007-06-11

Kesälaitumia

Kävin Lähikaupungissa matkailuneuvonnassa. Siellä oli pöydillä semmoisia kuulakyniä, jotka olivat alustassa kiinni helmilangalla. Minä sekoitin ne kynät. Yhdellä ilmoitustaululla oli hevosenkengät.
Mimmi pääsi kesälaitumelle joitakin viikkoja sitten kun tuli tarpeeksi lämmintä. Sille tehtiin pihaan karsina ja kun se pistettiin sinne niin ensimmäisen päivän se etsi semmoista kohtaa mistä voisi kiivetä aidan yli muttei se löytänyt. Mimmille tehtiin myös mökki joka täytettiin heinillä ja sinne se meni yöksi. Näin kesällä Mimmi syö lähiluomuruokaa, niinkuin voikukan (Taraxacum officinale) ja ratamon (Plantago major) lehtiä.

Vanhempien kanssa olin yhtenä yönä yölaulajaretkellä. Se on semmoinen kun mennään kesäyönä kuuntelemaan lintuja jotka laulavat. En kuitenkaan kuullut mitään kun uinuin koko ajan kun olin päivällä uinut niin paljon.

Kukat ja puut kärsivät kesäkuun kuivuudesta, mutta sunnuntai-iltana tuli onneksi sade, vaikka se oli kyllä jo vähän liian jännittävää, kun ukkonen jyrisi ihan lähellä, mutta onneksi olin sinäkin päivänä uinut niin paljon, että nukahdin taas pian.