Somalia

Olen Soma, kymmenvuotias luontoharrastaja. Asun Äitin ja Isän kanssa Sienimetsässä Kuikkajärven rannalla. Koska en itse osaa vielä kaikkia tietokonejuttuja, niin Isä toimii minun sihteerinäni. (Sihteeri on kylläkin afrikkalainen lintu).

2007-02-25

Takaisin Afrikkaan

Vesirokko meni ohi nopeasti ja pääsen viettämään syntymäpäivää Tansaniaan! Odotan innolla matkaa, vaikka matkarokotus vähän sattuikin. Olen kutsunut ystävänikin sinne, mutta saapa nähdä tuleeko kukaan. Ainakin yksi Maria siellä odottaa jo minua.

Vuosi sitten kävin Etelä-Afrikassa bongaamassa pingviinejä (Spheniscus demersus). Minun piti bongata myös strutsi, mutta niitä ei näkynytkään! Aika hassua nähdä Afrikassa pingviini muttei strutsia. Minulla on siis hyvä syy palata Afrikkaan.
Etelä-Afrikka oli mukava maa. Siellä oli uima-allaskin, jossa oli liukumäki, ja ravintolassa oli kissa, ja hotellihuoneessa kylpyallas! Olin uimassa myös pingviinirannalla. Tykkään kyllä hiihtää kilometrien pituisia lenkkejä, mutta minun mielestäni pitäisi aina olla kesä.