Somalia

Olen Soma, kymmenvuotias luontoharrastaja. Asun Äitin ja Isän kanssa Sienimetsässä Kuikkajärven rannalla. Koska en itse osaa vielä kaikkia tietokonejuttuja, niin Isä toimii minun sihteerinäni. (Sihteeri on kylläkin afrikkalainen lintu).

2007-01-14

Sukupolvenvuorottelua

Vaari on kertonut että silloin kun hän oli lapsi, ei ollut muita leikkikaluja kuin käpylehmiä, ja joululahjaksi saatiin omena. Mummu ei ole semmoisia jutellut, varmaan sen takia kun hän kasvoi kaupungissa. Vaari syntyi maalla ja hänen haaveensa oli päästä kaupunkiin asumaan. Nyt Vaari ja Mummu asuvatkin kaupungissa kerrostalossa jossa on hissi. Se Vaarin syntymäkunta silti muutettiin kaupungiksi myöhemmin, niin ettei hänen olisikaan tarvinnut muuttaa pois sieltä.

Minun Isäni taas asui pienenä kaupungissa ja hän halusi maalle, jonne sitten muutimme kun minä olin puoli vuotta. Mutta nyt tyhmät aikuiset kaupungissa haluavatkin liittää Sienimetsän osaksi kaupunkia. Se on ihan ruutanaa sillä kaupungissa ei kasva ketunleipää!

Minä en ole koskaan nähnyt käpylehmää. Ehkä semmoinen löytyy jostakin lelumuseosta. Minulla on leikkikaluina kumiötököitä. Ne ovat kivoja kun niiden avulla oppii tuntemaan oikeita eläimiä.

Kuikkajärveen ilmestyi eilen tällaisia jälkiä:Järveen oli muutaman pakkasyön aikana muodostunut kantava peilijää ja olimme luistelemassa siellä. Kävimme pari viikkoa sitten Pääkaupungissa ja siellä oli luistelukenttä vaikkei ollut yhtään lunta.