Somalia

Olen Soma, kymmenvuotias luontoharrastaja. Asun Äitin ja Isän kanssa Sienimetsässä Kuikkajärven rannalla. Koska en itse osaa vielä kaikkia tietokonejuttuja, niin Isä toimii minun sihteerinäni. (Sihteeri on kylläkin afrikkalainen lintu).

2008-02-03

Erikoissoittimia

Viime viikonloppuna minä soitin. Aksun Vaari oli saanut joululahjaksi ditseriduun, ja Isä lainasi sitä. Se on Australian alkuasukkaitten puutorvi, joka pärisee hauskasti.

Sitten näin tietokoneelta tällaisen videon, missä soitettiin porkkanoilla ja muilla vihanneksilla. Minäkin menin heti keittiöön ja yritin tehdä porkkanasta huilua, mutta en osannut. Niinpä tein porkkanoista rumpukapulat.

Isällä on joutsenen siipiluista tehdyt rumpukapulat.

Kun Ukki kävi meillä, hän opetti viritteiden veistämistä uunia varten. Veistimme muutamia erilaisiakin viritteitä. Tämän nimi on töyhtöhyyppä. Äidin mielestä on hyvä kun lapsilla on viritteitä.

Kun sain joululahjaksi sitä tarrapiirustuspaperia, niin olin jo kuluttanut ne kaikki ja kiinnittänyt piirroksiani ikkunoihin. Ulkoapäin se näyttää nyt tältä:
Lumi tuli jo viidennen kerran tänä talvena, ja tein taas lumiukon. Illalla se oli sulanut.

1 Comments:

  • At 22:01, Anonymous Anonyymi said…

    Moi taas Soma!
    Minusta kun tuntuu, että olen nähnyt tuon saman videon joskus telkkarista. Ellei ollut sama niin oli samankaltainen. Ne ihmiset, jotka minä näin soittamassa vihanneksilla taisivat olla itävaltalaisia. Soitat yhtä hienosti kuin nuo ammattilaiset, ellet paremminkin, ammattilaiset kun ovat saaneet harjoitella pidempään.

    Kiitos taas hienosta tarinasta ja eritoten videoista.

    Iloista kevään odotusta ja toivottavasti lumikin tulee, että saat rakentaa uusia lumiukkoja.

    t. Sumikki ;)

     

Lähetä kommentti

<< Home