Somalia

Olen Soma, kymmenvuotias luontoharrastaja. Asun Äitin ja Isän kanssa Sienimetsässä Kuikkajärven rannalla. Koska en itse osaa vielä kaikkia tietokonejuttuja, niin Isä toimii minun sihteerinäni. (Sihteeri on kylläkin afrikkalainen lintu).

2007-12-09

Joulukalenteri

Joulukalenteri alkoi! Minulla on tänä vuonna hieno lintujoulukalenteri, kun Äiti toi Britanniasta. Olen tehnyt ison joululahjatoivomuslistan nittaamalla monta paperia yhteen, mutta toivon silti vain tarrakonetta.

Viime viikolla minulla alkoi soitinvalmennus. Opettelen siellä viulua. Heti ekalla kerralla opin soittamaan Dinosauruslaulun. Se soitetaan näppäilemällä kahta kieltä. Olen innoissani viulusta, ja kun kotimatkalla kuuntelimme musiikkia autossa, niin huomasin, että siinä musiikissa soi viulu, ja niinkuin näppäiltiin viulunkieliä, ja kuului ihan samanlaisia kopauksiä kuin jos viulunkoppaa koputettaisiin.

Äiti leikkasi yhtä huonekasvia ja minä sain sen lehden. Kun menin nukkumaan niin laitoin sen kasvin kehtoon.
Yksi orava on ruvennut käymään lintulautamme alla.