Somalia

Olen Soma, kymmenvuotias luontoharrastaja. Asun Äitin ja Isän kanssa Sienimetsässä Kuikkajärven rannalla. Koska en itse osaa vielä kaikkia tietokonejuttuja, niin Isä toimii minun sihteerinäni. (Sihteeri on kylläkin afrikkalainen lintu).

2007-11-08

Kaamostaidetta

Kaamos on semmoinen aika vuodesta, kun on pimeintä ennen lumentuloa joka valaisee. Yöt ovat pitkiä ja päivät hämäriä kun on pilviä.

Kyläilimme Tomslow'n luona jossa näin Enkelikoiran, jonka on maalannut Ruut Halonen.Sitten satoi tokalumi ja tein talven ensimmäisen lumiukon. Se oli muuten ensimmäinen lumiukko, minkä minä itse olen ikinä tehnyt.

Sitten rupesin askartelemaan Hama-helmillä. Oikeasti niitä pistetään kiinni semmoiselle kuvioalustalle ja sitten silitetään, mutta minä levitin ne helmet matolle ja vedin Hama-helmipurkilla keskustan puhtaaksi. Minusta se oli hieno tilataideteos, mutta vanhemmat käskivät minun heti siivoamaan sen pois. Vanhemmat tykkäävät aina perinteisemmästä taiteesta. Leikkasin sitten paperiarkista auringonkukan ja laitoin kumiviikunan (Ficus robusta) päähän. Tuon "Auringon" minä tein taskulampulla. Sen taiteen vanhemmat onneksi ymmärsivät.