Somalia

Olen Soma, kymmenvuotias luontoharrastaja. Asun Äitin ja Isän kanssa Sienimetsässä Kuikkajärven rannalla. Koska en itse osaa vielä kaikkia tietokonejuttuja, niin Isä toimii minun sihteerinäni. (Sihteeri on kylläkin afrikkalainen lintu).

2008-01-05

Niin vähän lunta että kohta minä olen syönyt kaiken

Ensimmäiset uudenvuodenpäivänä näkemäni linnut olivat: närhi, pyrstötintti ja korppi.

Olin tämän viikon Mummilassa ja Vaarin luona. Siellä löysin käytetyn ilotulitteen, mikä oli semmoinen niinkuin värikäs keppi. Sain ottaa sen mukaan kotiin kun Mummu ei tarvinnut sitä.

Olimme katsomassa kylmänkukkia. Nyt olikin oikein kylmä ilma kun oli pakkasta ja tuuli. Mutta kasveja voi silti löytää, kun ei ole hankea, vaikka eivät ne kukkineet. Silloin kun olin pieni, niin talvisin oli paljon lunta. Yhden kylmänkukan ympärille oli rakennettu aita, kun se oli hakkuuaukealla, etteivät metsäkoneet tallaisi sitä kasvia.

Isä meni töihin Kettusaareen. Hän käy kotona vain viikonloppuisin, eikä ehdi aina seurata tekemisiäni. Se on ihan hyvä.

3 Comments:

  • At 13:37, Blogger Taviokuurna said…

    Hei,
    sinulle on myönnetty kunniamerkki You make my day. Käy hakemassa se blogiisi sivultani. Iloista blogivuotta! Toivottavasti tulee vielä paljon lunta.

     
  • At 20:01, Anonymous Anonyymi said…

    Hei Soma! Sinä, jos kuka, olet ansainnut tuon saamasi kunniamerkin! Sinun blogisi on paras kaikista blogeista. Jatka samaan malliin!

    Mukavaa alkuvuotta ja luonnikasta luonnokasta kevättä.

    t. Sumikki :)

     
  • At 18:25, Blogger Soma said…

    Kiitos samoin.

     

Lähetä kommentti

<< Home