Somalia

Olen Soma, kymmenvuotias luontoharrastaja. Asun Äitin ja Isän kanssa Sienimetsässä Kuikkajärven rannalla. Koska en itse osaa vielä kaikkia tietokonejuttuja, niin Isä toimii minun sihteerinäni. (Sihteeri on kylläkin afrikkalainen lintu).

2008-12-05

Ilveslaulu

Televisiosta tulee lauantaisin Pelkokerho, mutta minä katson mieluummin Home Simpsonia.

Uutisissa kerrottiin jokin aika sitten että lumimyrsky oli tulossa. Se oli kivaa kun saatiin lunta niin oli jotain syötävää. Sitten söin leivän, mutta ennenkuin söin sen, otin siitä kuoret pois. Niistä kuorista tuli reikäleipä.

Yhtenä aamuna oli tullut lumi. Silloin ymmärsin että Mimmi on varmaan jäätynyt.

Rakensin vanhempien kanssa ekotalon suuresta pahvilaatikosta. Kattoon tehtiin aurinkopaneeli. Se lämpiää Auringon valossa ja keskellä kiemurteleva johto kerää sen lämmön ja vie sisälle taloon. Minun Enoni on ollut mukana kirjoittamassa monta kirjaa, missä neuvotaan aurinkoenergiajuttuja.

Olin mukana mielenosoituksessa kun luontokoulu meinataan lopettaa. Mikko Perkoila lauloi siellä ja soitti kitaraa ja sitten hän teki ihan oikean huilun mehupillistä. Minäkin olisin halunnut soittaa siellä viulua, mutta silloin satoi ja kotona sitten äänitimme semmoisen Ilveslaulun kun lauloimme siellä torilla.

Tunnisteet: ,

1 Comments:

  • At 10:42, Blogger Sumikki said…

    Iloista Joulua Soma perheineen ja Onnellista Uutta Vuotta 2009!

    t. Sumikki :)

     

Lähetä kommentti

<< Home