Somalia

Olen Soma, kymmenvuotias luontoharrastaja. Asun Äitin ja Isän kanssa Sienimetsässä Kuikkajärven rannalla. Koska en itse osaa vielä kaikkia tietokonejuttuja, niin Isä toimii minun sihteerinäni. (Sihteeri on kylläkin afrikkalainen lintu).

2011-01-30

Salainen ilves

Olipa kerran tyttö, joka halusi pikkusiskon, mutta ei sitä saanut. Mutta hän oli ansainnut kaikki metsäneläimet jopa ilveksen. Siitä hän piti niin kovasti, että kävi joka ikinen päivä metsässä. Mutta eräänä päivänä hän päätti nukkua metsässä. Hänen vanhempasa suostuivat siihen. Mutta tyttö ei kertonut että aikoi nukkua ilveksen kanssa. Hän sanoi ilvekselle: Ole hetki vajassamme. Sen jälkeen tulee hauskaa! Ilves meni vajaan ja tytön vanhemmat pystyttivät teltan hetkessä. Vielä pari tuntia tyttö laski, mutta tytön äiti sanoi: "Ei vaan..... NYT!!" Tyttö säikähti niin, että oli jo juoksemassa teltalle. Hän sanoi: "Tule jo ilves!" Ja niin ilves tulikin. Hän nukkui ilveksen kanssa yön. Aamulla hän heräsi ja säikähti niin että ponnahti juoksuun. Hän oli jo pian herättämässä vanhempiaan ja sanoi: "Äiti ja isi, nukuin teltassa ilveksen kanssa, ja ilves muuttui minun pikkusiskoksi!" Äkkiä tyttö peitti suunsa käsillä, ja kaikki kolme juoksivat telttaan, ja kukas muu se siellä kuin tytön pikkusisko. Yhtä äkkiä tyttö sanoi: "Hei, minä oln pikkusiskosi Sara. Olen 9 vuotta!" Saran äiti sanoi: "Olen sinun ja Saran äiti, Sanna". Saran isä sanoi: "Olen Saran ja sinun isä Kari". Sitten Saran pikkusisko sanoi: "Hei, olen Saran pikkusisko Susanna ja olen 6 vuotias". "Hei, Susanna-pikkusisko voit asua meillä elämäsi loppuun saakka". Susanna ja Sara menivät leikkimään. Loppu!!!

1 Comments:

  • At 21:38, Blogger Taviokuurna said…

    Hei,
    täällä on aina niin hienoja juttuja, että haluan antaa tälle blogille palkinnon:
    http://taviokuurna.blogspot.com/2011/03/gorgeous-blogger.html

    Kiitos!

     

Lähetä kommentti

<< Home